tiistai 20. syyskuuta 2011

100%

Olen äiti. Äiti. Äiti. Pieni ottaa tilansa niin voimallisesti, että kaikki muut roolit ja tehtävät jää tehokkaasti sivuun. Milloin olen viimeksi ollut edes hetken ihan 100% vaimo? Entä ystävä? Sisko? Tytär? Työkaverista puhumattakaan.. Lapsettomana oli riipaisevaa, jos joutui kohdakkain tällaisen sataprosenttisen äidin kanssa. Vauvakerhot ja mammakaverit onkin suuri siunaus tässä tilanteessa. Siellä ja heidän kanssaan kun saa kellua tässä vauvatodellisuudessa aivan rajattomasti. Toivottavasti en häädä omia mistä-tahansa-syystä lapsettomia tai ns. lapsellisia lapsettomia ystäviä kauemmaksi, vaan osaisin hetkittäin edes olla ystävä, eläytyä edelleen siihen itselle niin tavattoman tuttuun tilanteeseen, että en ole vauva ja minä vaan ihan reilusti minä.

..niin ja etten itse itsellenikään tulisi ihan vieraaksi vaan muistaisin pitää kiinni siitä, kuka olen, koska pian lapsikin kasvaa minusta irralleen ja tarvitsee oman tilan, ei itsensä kadottanutta äitiä elämänmittaiseksi riipakseen.

2 kommenttia:

  1. Sitähän se aluksi on,ei paljon ole aikaa eikä haluakaan olla muuta kun äiti.Nauti nyt oikeesti ihan 100 % äitiydestä,se on kuule hetki vaan,kun huomaat prinsessasi jo katselemassa prinssiään :)

    T:Barba,josta tuntuu,että juuri äsken vaihteli vaippaa omalle pienokaiselle,jonka rippijuhlia nyt suunnittelen ;)

    VastaaPoista
  2. näinhän se on :) ..äitiysloma on kyllä iloinen asia, kun ihan luvan kanssa saa ja pitääkin keskittyä 100% olemaan äiti.

    VastaaPoista